Who am I?

Jag får ofta frågor om jag är hel eller halv irakier, om jag är marockan eller inte och jag antar att det är för att jag har skrivit en del om marocko. För er som inte har läst det i något inlägg/kommentar så kan jag ju säga en del saker om mig själv :)

Jag är alltså HEL iraker, båda mina föräldrar är från Irak men jag är född och uppväxt i Sverige. Jag är inte marockan men min moster bor där och vi besöker henne ibland.
Jag är 19 år gammal, fyller 20 i februari och pluggar till logoped på Karolinska Institutet. De som inte vet vad en logoped är/gör kan läsa inlägget HÄR.
Jag blev inspirerad av alla bloggar därute och började blogga i mars och har försökt hålla igång bloggen sedan dess. Jag älskar att spendera tid med familj och vänner, shopping, fashion och såklart min religion Islam.
Jag bär slöja, som ni kanske redan vet, och har gjort det sedan jag var 9 år gammal. Det var helt absolut totalt mitt val, även om jag just då inte förstod vad slöjan innebär till 100 procent så visste jag på ett ungefär och min mamma svarade på alla tusentals frågor jag hade :) Jag var ett sånt där barn som gick runt med slöja hemma och typ grät för att jag inte fick ha det ute hahaha!
Jag har inte kjolar/maxiklänningar eller abaya på heltid tyvärr. Jag började ha maxikjolar och maxiklänningar i våras och har försökt ha det så ofta jag kan. Jag lägger dock inte upp bilder på bloggen där jag är klädd i byxor för att jag ser bilderna som en inspiration till andra och jag vill inte inspirera folk till att göra något fel. Men man kan ju ha breda byxor om man då vill vara mer anständigt klädd :)
.....Alltså jag kan inte prata om något utan att ta in kläder i det hela...typiskt mig!
Jag har en tenta imrogon så egentligen borde jag plugga... ehm oj?

Om ni har fler frågor eller vill veta något annat tråkigt om mig så säg till bara :)


Kommentarer
Anonym

Lycka till med tentan gumman jag är oxå från Irak och följer dig både via bloggen och instagram :)

Svar: tack så mycket! vad kul :D
Sara

2012-10-22 @ 01:45:53
. ASSÅ VA?

DU ÄR JU HALVKINES SARA???! VAR ÄRLIG I BLOGGEN NÄSTA GÅNG HAHAHA

Svar: men shhhh! jag vill ju inte att folk ska veta :o hahaha
Sara

2012-10-22 @ 22:10:35
Anonym

Anooonymm ... kan du presentera dig själv???! ahahaha

2012-10-22 @ 22:11:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Exquisite

Definition: Of special beauty or rare excellence.

RSS 2.0