Italiá

Igår bjöds det på pasta på italiensk vis hos mig :). Mina föräldrar är bortresa så det är jag som har hand om matlagning haha förbereder inför wifey life om ett par månader! 
Det var enkelt och riktigt gott så det lär nog bli fler repris på denna maträtt. 
Skriver ner receptet för de som är intresserade:

Pasta
Kycklingfilé
Grön pesto
2/3 basilikakruka
Oregano
Olivolja
1 Vitlöksklyfta
Salt och peppar
2,5 dl Matlagningsgrädde 

Jag använde ögonmått så har tyvärr inga exakta mått. 
Men skär kycklingen i munsbitar och koka pastan i vatten, salt och lite olja så att den inte klibbar sig. Blanda kyckling med olivolja, två matskedar pesto och en pressad vitlöksklyfta. Stek sedan kycklingen. 
När kycklingen är färdig har du i matlagningsgrädde, basilika, peppar, salt och oregano. Ha i två till matskedar pesto och blanda såsen ordentligt. Låt den puttra i några minuter. 
Blanda sedan pastan med såsen. Det kan vara lättare att ha lite olivolja på pastan innan man blandar. Smaklig måltid!  





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Exquisite

Definition: Of special beauty or rare excellence.

RSS 2.0