Words to live by

Det finns en hel del citat som man finner inom islam som man kan leva efter. Om vi muslimer skulle leva så som islam säger och bete oss på det sätt som profeten har lärt oss skulle ALLA vilja bli muslimer. Men tyvärr är det många som inte går efter dessa regler, muslimer som snattar, rånar, ljuger, skadar och annat ont. Det ligger i vår natur som människor att vara fördomsfulla och döma andra, det gör att när samhället ser en muslim göra ett brott är det då "för att han/hon är muslim". Varför ger vi de rätten till att döma oss efter onda handlingar? Det som är jobbigt är att sådant färgar av sig på alla andra muslimer som inte kommit en fluga för nära. För att vi människor sätter etiketter och gör likhetstecken. Utomstående tänker direkt jaha Muslimer är brottslingar. Om vi bara kunde hålla oss till det religionen givit oss skulle INGEN våga säga något ont om muslimer. Vi skulle spegla det sanna islam och folk skulle älska det.
Därför bör jag och du försöka förändra icke-muslimers syn på Islam. Genom att vara muslimer.

"Be like a bee; anything he eats is clean, anything he drops is sweet and any branch he sits upon does not break." - Ali ibn abi Taleb (AS)

Jag lärde mig detta citat för några dagar sedan och jag älskar det :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Exquisite

Definition: Of special beauty or rare excellence.

RSS 2.0