Why are you trying so hard to fit in when you were born to stand out

Dagens outfit! (Ursäkta den dåliga kvaliteten)
Idag är första gången jag tar på mig maxikjol i snön. Det var inte ens värsta grejen och jag vet inte varför jag aldrig vågat det förr. Jag har på senaste tiden tänkt mycket på att om man vill klä sig på ett visst sätt som man själv är bekväm vid så har ingen annan rätten till att säga något om det. Och om folk kollar? Varenda gång någon tittar åt mitt håll, på gatan, på tåget, på bussen, i en butik, i en restaurang vart som helst tänker jag alltid de tittar för att jag har sjal, för att jag är annorlunda, för att jag inte är svensk blablabla. Men 80 % av gångerna är det bara jag själv som inbillar mig något. Jag förstår att vi alla har den osäkerheten i oss men vi ska ALDRIG låta den begränsa oss. Aldrig avstå från att göra något bra för att man är orolig för vad andra ska tycka och tänka. Om man själv vet att det är rätt så har ingen annan något att säga om det. Bara en liten tanke jag hade :)



Kommentarer
M

så vacker mashallah :)

Svar: Tack! <3
Sara

2013-01-16 @ 21:50:52
warda

Pratar du brittisk engelska? haha såg din keek :)

Svar: hahaha! Jag pratar allt! brittisk engelska, amerikansk engelska, indisk engelska, ryssk engelska, arabisk engelska, svensk engelska! När jag är i london blir det automatiskt en brittisk engelska och annars har jag amerikans dialekt :)jag blir alltid tillsagd att jag har lätt för dialekter ;)
Sara

2013-01-16 @ 22:55:56
N

Så fin outfit! Förresten, jag är glömde att presentera mig häromdan. Jag är en 23 årig (kanske din äldsta läsare hihi) tjej som pluggar sista året på lärarprogrammet vid SU. Bor i Stockholm men uppvuxen i en liten by i Västra Götaland :)

Svar: Tack! haha Alla är välkommna här, det betyder bara att du är den visaste av oss :Pvad ska du bli lärare i? Mashallah lycka till!
Sara

2013-01-17 @ 01:35:53
Anonym

Snyggt bebo

Svar: tack! <3
Sara

2013-01-17 @ 06:46:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Exquisite

Definition: Of special beauty or rare excellence.

RSS 2.0