Istanbul 2012

Detta var tredje gången jag varit i Turkiet och jag måste medge att Istanbul är en utav de vakraste städer jag besökt. Jag har besökt många städer i turkiet så som Istanbul, Antalya, Alanya, Yalova, Çinarcik, Bursa och Thermal, de är alla lika fina! Istanbul är verkligen en perfekt blanding av två världar och det är det jag gillade mest. Vi åt massor med god mat och besökte olika gallerior så som Cevahir, Capitol och Carousel (alla börjar på C!). Cevahir är Europas största shopping mall och den sjätte största över världen! Carousel var den minst glamorösa utav de som vi besökte, den var ganska liten och mitt i gallerian finns en stor karusell därav namnet :)
Vi besökte olika shopping ställen så som Nisantasi, Grand bazar, Sultanhamam, Sultanahmeds bazarer, Mahmut pasa och de olika galleriorna. Trots detta shoppade jag inte så jätte mycket. Köpte en del sjalar och ett armband vad jag minns i alla fall. Det var mest mina syskon och pappa som shoppade haha. Vill man lyxshoppa är det definitivt gallerior och Nisantasi som gäller.Vill man bli lurad på pengar passar Grand Bazar perfekt! Vill man shoppa till normala priser och till och med pruta är Sultanhamam, Sultanahmet, mahmut pasa det bästa!
Vad gällande mat är restaurangerna som bäst i de olika galleriorna, där hittar man allt från traditionella turkiska rätter till mcdonalds. Men priserna är så klart högre än i ute bland de olika bazarerna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Exquisite

Definition: Of special beauty or rare excellence.

RSS 2.0