Friday (Juma'a mubaraka)

Jag skrev ett inlägg imorse och ser jag att det inte har kommit upp på bloggen och det har inte sparats som utkast heller. Konstigt.
Hursom, ikväll blir det moskén igen. Igår var det verkligen värt det. De återberättade profetens bortgång, hans sista stunder i livet, hur änglarna samlades runt honom, hur hans nära och kära sa adjö, hur dödsängels knackade på dörren, hur han begravdes och allt som hade med det att göra. jag kunde inte hålla tillbaka tårarna, det bar så sorgligt. Men även väldigt synd att det fanns så få människor där. Jag vet att folk har skola och jobb men det här är Profetens (frid vare över  honom och hans familj) bortgång och det äger inte rum varje dag. Om man har tid till att boka inträffar  med sina vänner eller gå på bio så har man tid till att sörja en liten stund per år. om ni vet att det finns en ceremoni som äger rum någonstans nära er så försök att inte missa den! 
Ha det fint <3


Kommentarer
..

Hoppas det va mer folk idag :-)

Svar: vi fick gäster och kunde inte gå! :(
Sara

2013-01-11 @ 23:22:34
..

Förlåt men du verkar ej vara aktiv på bloggen

2013-01-12 @ 13:26:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Exquisite

Definition: Of special beauty or rare excellence.

RSS 2.0