Hijab and modesty: One step closer (STEP 1)

Har du tittat dig i spegeln någon gång innan du går hemifrån och  tänkt att det du har på dig inte är så anständigt för en beslöjad kvinna? Har du tänkt på att "förbättra" din klädstil men inte vetat hur eller helt enkelt inte kunnat ta det första steget? Jag förstår precis hur det känns och hur det ibland kan vara så svårt att ändra på sin stil trots att man vill.  Det var precis så det kändes för mig för två år sedan och än idag. 

Jag började stegvis att ändra på min klädsel för 2 år sedan för att komme närmare en mer "hijabi outfit" och processen fortsätter än idag.
Jag tänkte att jag kunde dela med mig för er som verkligen vill byta stil och inte är självsäkra nog att direkt börja med breda byxor+lång tunika, kjol+skjorta eller Abaya. Jag kommer att skriva ett steg per dag för att annars blir det ett väldigt långt inlägg.
OBS! detta är inte för att peka ut eller döma någon. Jag är själv bara människa som dagligen gör misstag jag ångrar och jag menar inte att jag har en "perfekt klädsel" för jag går själv runt i byxor som inte är så jätte breda heller ganska ofta. Det är bara ett tips som hjälpte mig och därför ville jag dela med mig. Är man självsäker nog kan man jätte gärna hoppa över vissa steg beroende på hur man själv vill göra.

STEG 1.
Om du har skinny jeans kan du börja med att ha på dig längre tunikor/klänningar. Det finns många fina som man kan köpa i nästan vilken butik som helst. Att ha skinny jeans med en tröja som kanske slutar strax innan knäna ser inte konstigt ut och det är många som klär sig så. Börja med detta steg och lova dig själv att ha långa överdelar under en lååång tid och efter det kommer du se att det är svårt att lämna huset med en tröja som knappt täcker halva låren ;) ... observera att detta fortfarande inte är helt "rätt" hijabi klädsel och jag förespråkar inte att man ska gå runt så om man redan nu har en "bättre" klädstil än denna. Om man vill kan man kombinera detta steg med steg 2 direkt!
 



Kommentarer
Katta

TACKK VERKLIGEN!!! Behövde verkligen lite pepptalk. Fortsätt med de andra stegen!!!

2012-10-06 @ 13:46:05
sara

Tack för det jobb du gör för oss. Tack gumman

Svar: Så söt du är :) Tack själv!
Sara

2012-10-07 @ 16:58:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Exquisite

Definition: Of special beauty or rare excellence.

RSS 2.0