Eid Adha Mubarak!

Eid Adha mubarak vackra läsare! Jag hopopas att er eid hittils har varit fylld med glädje, skratta och god mat.
Igår vaknade jag tidigt klädde på mig och hela familjen gick till moskén för att be eidbönen. Vi var kvar i moskén där folk ständigt delade ut bakelser och olika delikatesser och småpratade med varandra och önskade varanda eid mubarak fram tills det blev dags för fredagsbönen. Eidbönen och fredagsbönen på en och samma dag! mashallah :D
Efter detta åkte vi till barkarby med mina morbröder och deras familjer, där det finns ett lekland för barn, barnen lekte där i flera timmar pch verkade aldrig tröttna. Vi andra fikade och tog bilder. Sedan åkte vi hem igen och där såg jag att jag hade fått post! ett halsband som jag beställde för typ tre veckor sen kom nu och jag satte på mig det och hela outfiten förändrades men jag orkade inte ta om bilderna tyvärr!  haha
Vi åkte därefter hem till  min farbor där vi åt middag och firade min pluttelutt kusins födelsedag. Vi kom hem vid midnatt, loggade in på netflix och valde ut en film och mös i två timmar till. Sen var de läggdags!

Idag ska vi kanske åka in till stan för att titta på halloween paraden som går från slussen kl.16 till kungsträdgården. De går förbi slottet och en massa annat och alla måste vara läskigt/roligt/kreativt utklädda för att vara med i paraden. Så vi tänkte att det vore kul att titta på de och kanske ta en liten shoppingrunda (har fortfarande inte hittat en kappa!)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Exquisite

Definition: Of special beauty or rare excellence.

RSS 2.0