Clarisonic Review

OOOOKAY! Då var det äntligen dags för clarisonic reviewn som en del har väntat på :)
Jag köpte min clarisonic från www.feelunique.com i början utav maj och har använt den sedan dess. Det har nu gått 6 månader och anledningen till att jag väntade med detta inlägg var för att jag verkligen ville vara säker på det jag säger.
Jag kan börja med att säga att jag använder min Clarisonic Mia dagligen, både morgon och kväll och jag har inge planer på att sluta. För er som inte vet vad en Clarisonic är, det är en apparat med en vibrerande borste som exfolierar ansiktet. Man använder sin vanliga ansiktstvål till den och det sägs att den rensar ansiktet 6 gånger mer än när man tvålar med händerna. När man sätter på apparaten vibrerar den i en minut och sedan stannar den så att man inte ska över-exfoliera ansiktet vilket inte heller är bra. En fullladdat Clarisonic håller i 20 minuter, alltså 10 dagar om du använder den morgon och kväll. (man kan använda den till kroppen också men jag har aldrig provat det)
 När jag först började använda den märkte jag direkt skillnad, min hy blev mer "ren" och typ "lyste" det var även de kommentarer jag fick utav andra. Jag hade från början mycket pormaskar och finnar på kinderna. Efter att ha använt Clarisonic i typ en vecka kunde jag se skillnad vad gällande pormaskarna då det var mycket färre svarta porer. Men finnarna hade inte förändrats, varken fler eller färre finnar. Men det jag märkte var att de läkte bort lite snabbare just för att Clarisonic stimulerar blodförsörjningen med hjälp av sin "massage" och då går alla processer mycket snabbare. Men jag fick som sagt fortafrande lika mycket finnar.
Clarisonic är ett otroligt bra system att använda för att få en bra effekt på sin ansiktstvätt. Den är mer effektiv än när du använder dina händer. Det känns som om man verkigen tagit bort ett lager utav huden och det känns väldigt fräscht kan jag säga. Jag har insett att Clarisonic inte är ett system som tar bort dina finnar och får de att aldrig komma mer, det är alltså inget mirakel. Men det hjälper mycket till att rensa göra din produkt mer effektiv. Det som får bort finnar är produkten som du använder den med.
Jag kan säga att jag blev en aning besviken när jag insåg detta. De hade sagt innan att denna produkt inte kommer mirakulöst få bort dina finnar men jag hade ju ändå hoppats på att den skulle göra det. (Akne får man ju inte för att man inte tvättar sitt ansikte utan det är andra hormonella/fysiologiska orsaker)
Det är jätte viktigt att man rensar sin borste efter varje användning för att inte sprida bakterier till andra delar av ansiktet. Jag använder desinfektionsmedel efter varje gång och två gånger i veckan tvättar jag borsten med vanligt shampoo. 
Om man har känslig hud kan man köpa till en borste för "more sensitive skin"
Om man känner att huden blir för torr eller skadas kan man prova med att använda clarisonic bara en gång per dag istället.
Om man har mycket akne så kanske det är bättre att kolla med sin hudläkare för att det kan hända att det bara blir värre.
Jag skulle tro att Clarisonic är perfekt för dig som har en hy med ett fåtal finnar och lite orenheter här och där. Självklart kan du som har helt perfekt hy som alla drömmer om använda Clarisonic för att behålla den ren och fri från fett/finnar.

Jag vet att det finns en del mycket billigare alternativ som kan liknas vid en clarisonic men jag ångrar aldrig att jag köpte en Clarisonic och kan inte sluta använda den :)


Kommentarer
anonym

JAG är en av dem som VÄNTAT på Clarisonics utvärdering! TUSEN TACK FÖR DITT INLÄGG! Ska definitivt köpa en när jag har råd! Tack gumman. En syster i islam

Svar: Vad kul att den hjälpte dig! aa det tog ju ett tag tills jag gjorde den :)
Sara

2012-10-13 @ 13:30:22
Anonym

Yaaay! Ska beställa den på måndag :D

2012-10-20 @ 17:57:56
Alexandra

Jag började använda min Clarisonic i mitten av sep. köpte den som har borste för kroppen också. Första intrycket är att huden blir mer rengjord. Men fått mera fimnar som jag inte haft innan.Funderar på om stimuleringen gör att orenheter rensas ut. därför d blir så? för övrigt super nöjd med mitt inköp.

Svar: Jag märker vilken stor skillnad det är när jag använder den och när jag inte gör det. Känns som att det ligger ett lager på huden som inte går att få bort och den gör verkligen att man får renare och tätare porer! Men det kan vara så att du inte rensar din borste ordentligt mellan gångerna så du har bakterier kvar på den som du sprider vidare på ansiktet.
Jag brukar använda handdesinfektionsmedel mellan gångerna och desinfektera borsten ;-)
Sara

2013-10-10 @ 08:28:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Exquisite

Definition: Of special beauty or rare excellence.

RSS 2.0