Readers Request: Klänningar och tunikor för hijabisar

Jag brukar köpa klänningar/tunikor att ha tillsammans med byxor  i lite olika affärer. Egentligen kan man hitta de i nästan alla affärer. I butiker som H&M, ellos.se, laredoute.se, halens.se kan man typ alltid hitta ett par budjet varianter. Vill man ha något lite lyxigare kan man kika in på Zara eller Mango.  Sen finns det andra butiker där man då och då kan hitta ett par fina klänningar som går att ha med byxor som t.ex. Salt, Bikbok, Lindex, Kappahl, vero moda, nelly.se, gina tricot.
Jag brukar shoppa mycket när jag är i london och då blir det mycket från Newlook.com, Riverisland.com, Forever21.com/eu och missselfridge.com.  Eftersom att det är inom europa så kan man beställa från deras webbsidor till sverige utan att behöav betala tull bara frakten betalar man för. Det jobbiga är att om det inte passar eller om man inte tycker om det man har köpt måste man posta tillbaka men det är ju risken man får ta när man handlar på nätet.

På senaste tiden har jag försökt bara köpa långarmade tunikor/klänningar för det ser mycket finare ut för då behöver man tänka på tröjan som man har under eller en kofta över eller sånt.  Det finn ju självklart vissa klänningar/tunikor som ser jättefina ut även om de inte är långarmade!
Jag gillar  A-linjeformade klänningar för att de är ganska pösiga och sitter fint även om man inte visar kroppsformer.
Jag har jag lagt upp tips på klänningar/tunikor på bloggen förut så man kan skrolla ner och titta.
En favorit i min garderob för närvarande är en tunika som jag köpte från Cubus som jag också la upp bild på för ett tag sen. Jag är däremot inte säker på om den finns kvar i nutik men man kan ju alltid prova.
Jag ska leta upp lite inspirations outfitbilder på instagram/pinterest som jag kan lägga upp på bloggen :)
 
 


Kommentarer
Anonym

Tack så mkt Sara. Väntar på outfits bilderna. Det kommer hjälpa mig jätte mkt.

2012-11-20 @ 21:57:55
søster

så fin tunika og ikke minst fin blogg

Svar: Tack så mycket! =)
Sara

2012-11-21 @ 20:44:23
URL: http://thehijabi.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Exquisite

Definition: Of special beauty or rare excellence.

RSS 2.0