Min studentdag och Outfit

HAllooj! Hoppas alla har en bra tisdag. Själv har det gått super hittils om man bortser från det usla vädret. Alltså, regn är okej, vind är okej.. MEN regn OCH vind?! Nej.
 
Sitter och samlar lite tips för alla er hijabisar som tar studenten i år (Kililililili) . Leter klänningar och kjolar som bara den! påminner mycket om när jag planerade inför studenten. Guuuud vad mycket jag köpte och returnerade, både på nätet och i butiker, från sverige och utanför sverige. Tills en vacker dag då jag hittade en perfekt studentklänning på h&m... H&M !!!. Hahah men det var en utav deras conscious Kollektioner som släpptes typ någon månad innan studenten (och jag började leta efter en klänning redan andra dagen på terminen typ haha)
Jag gick förbi h&m en dag och såg att dockan i skyltfönstret hade en enkel och fin puderbeige maxiklänning. Sprang direkt in i butiken och frågade om den och de sa att den hade kommit in dagen innan och var tyvärr slut. Jag åkte till en annan h&m och den var slut där också.
Några dagar senare var jag med min mamma i kista och så frågade hon om de hade klänningen som fanns i skyltfönstret och de sa ja! Jag hittade min storlek och provade den när jag väl hade kommit hem. Självklart måste den vara för stor för mig. Jag åkte till vällingby dagen efter för att leta efter en mindre storlek där och den var helt slutsåld. Men jag hittade en kavaj i exakt samma färg som jag köpte till.
När jag kom hem ringde jag till alla H&M butiker i stockholm och ALLA sa att den var helt slut! Det slutade med att jag fick sy in den och ha ett tunnt bälte i midjan för att den skulle sitta på plats. Jag hittade en sjal i exakt samma färg så jag kände att min outfit blev perfekt till slut trots att jag fick leta i flera månader. Klänningen och kavajen är alltså från h&m, sjalen från tensta, skorna från nelly.se (syns inte på bild), bälte och ring från h&m. Hela min outfit gick på ca 1800 kr TROTS att den var från h&m/nelly.se. Sen ska man köpa en studentmössa, ha en studentfest, studentplakat och massa annat. Så studenten är inte billig direkt men det är ju baar en gång i livet :) 
Min studentdag (Läs: vecka) är en utav de bästa dagarna i mitt liv och jag ler stort så fort jag tänker på allt kul eller tittar på bilderna. Studenten hade inte ens varit ett dugg så underbar som den var om inte jag hade mina nära och kära runt om mig alhamdulillah!
 


Kommentarer
Anonym

hej
det är så här att jag har hittat hit genom rgcs blogg och blivit nästan fast vid din blogg. du insprerar mig jätte mkt med dina outfit bilderna, men det skulle vara roligare om du bloggar oftare och skriver hur du lever vad du gillar om du kunde göra ett inlägg om ditt rum ja så här lite olika inlägg skulle vara super bra. man blis så glad och säger mashalla att det finns tjejer med hijab som bloggar.

så forsätt med det älskar din blogg.

Svar: Hej! vad glad jag blir av dina fina ord :D. Jag vet att jag är usel på att uppdatera, men det är för att jag inte vet vad jag ska blogga om och då blir det bara ett tråkigt inlägg om inget specifikt. Men tack för dina tips ska verkligen försöka ta till mig de!
Sara

2012-11-28 @ 11:33:34
Anonym

Mashallah riktigt fin och modest outfit!

Svar: tack! :)
Sara

2012-11-28 @ 22:13:04
Anonym

En vecka värd att minnas :)

Svar: Verkligen!
Sara

2012-11-29 @ 19:33:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Exquisite

Definition: Of special beauty or rare excellence.

RSS 2.0