Chocolate Cupcake With Nutella Frosting

Choklad cupcakes med nutella frosting som jag bakade igår kväll. Om man inte vill ha choklad cupcakes behöver man inte ha i kakao. Men då kan man byta ut yoghurten mot mjölk.
Det blir ca 24 mini cupcakes eller ca 12 vanliga.

Cupcake:
125 g smör
1 ägg
2 dl yoghurt
1 dl socker
4 1/2 dl mjöl
1 msk vaniljsocker
3 tsk bakpulver
3 msk kakao

Smält smöret och vispa tillsammans med yoghurt och ägg. Blanda alla torra ingredienser separat och blanda med resten av smeten tills det blir jämnt.
Grädda i 180 grader i 15 min för mini cupcakes och 20 min om det är vanliga.

Frosting
115 g smör
3 dl florsocker
1 msk hett vatten
2 msk kakao
2 msk Nutella

Blanda rumstemp. smör med florsocker. Tillsätt vattnet och all kakao och blanda ordentligt. Och sen the big finale...tillsätt nutella och blanda!
Låt stå i kylen en stund och börja spritsa :)



Kommentarer
Mariam Sadat

Salaam fina du!

InshAllah nästa år är det din tur inshAllah!

Ohh, nej det är lungt. Jag var sj väldigt stressad så tänkte inte på det :) Det var lika Kul att träffa dig med! <3

2012-11-19 @ 13:47:20
URL: http://narsolenskiner.blogg.se
lubna

hej gumman
jag tycker väldigt mycket om din stil. Jag brukar ha byxor och klänningar eller långa tunikor vilket du oxå gör ser jag. Kan du bara visa dina tunnikor/klännigar som du brukar ha med byxorna och vartifrån du köper dem. Tack i förväg, uppskattar verkligen :)

2012-11-20 @ 14:32:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Exquisite

Definition: Of special beauty or rare excellence.

RSS 2.0