You is kind, You is smart, You is important

Hellöö!
Jag har sån jävla huvudvärk idag och jag vet inte varför. Kanske för att jag inte har sovit ordentligt. Ska köra lite "sunday brunch" o se om det hjälper ;)

Igår natt tittade jag på "The Help", en film om svarta som arbetade som hembiträden hos vita människor och deras historier. Filmen var jätte bra, inspirerande och hade ett fint budskap. Jag vet att dessa skillnader mellan svarta och vita inte finns idag, men man blir påmind om hur man ska behandla sina medmänniskor oavsett kön, etnicitet eller nationalitet. Varje människa har sin historia som kanske förklarar personens agerande. Kanske är denna historia öppen för alla som vill höra eller så kanske den ligger gömd för alla andra. Det jag menar e don't judge the book by it's cover, there's propably a lot more to the story inside...

Ps. Why does everything sound better in english?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Exquisite

Definition: Of special beauty or rare excellence.

RSS 2.0