Sunday Funday!

Happy sunday my gorgeous blogreaders!
Sitter på tåget mot universitetet för jag och ett par vänner ska plugga tillsammans. Vi måste analysera tre barns talstörningar, så igår satt jag och lyssnade och antecknade allt barnen sa. Det är tre olika i spelningar och jag hann göra 2 och en halv! Kände mig riktigt effektiv :)
Det otroligt mycket på gång nu på slutet men om några dagar är allt över och det är Istanbul som gäller! Hörde att det var iskallt där nu!
Hur som, idag har jag en blommig tunika från New Look, kavaj från New Yorker och så en pashmina sjal från h&m.

Hoppas alla har en dunderbra dag!



Kommentarer
Anonym

Hej, jag funderar på att plugga biomedicin på karolinska. Det står att programmet är delvis på engelska. Vet du hur bra man måste vara på engelska och hur man kan förbättra sin engelska ?

Svar: Hej!Det betyder att man har vissa föreläsningar på engelska och att man har kurslitteratur som är på engelska. Men engelska är inte ett behörighetskrav för att komma in på programmet. Jag skulle gissa på att det är en fördel att vara duktig på engelska men det är inget måste. Det kan kanske vara svårt när man ska läsa alla kemiska processer och liknande på engelska. Man kommer nog behöva översätta mycket. Jag skulle tipsa om att du Läser mycket engelska böcker och tittar på filmer utan undertexter. Det hjälpte mig otroligt mycket med att utveckla min engelska. Man får både bättre uttal, lär sig nya ord och har lättare att förstå sammanhanget.Om du känner att du fortfarande behöver uttveckla dina språkkunskaper ännu mer och om du har möjlighetern tycker jag att du ska läsa en engelsk kurs i något engelsktalande land. Jag vari London i sommras i två månader och tog en examen i engelska. Min engelska utvecklades en del och jag fick större självförtroende och kan lita på mina kunskaper.Men som sagt, främst BÖCKER för då lär man sig det akademiska språket, vilket du kommer behöva när du pluggar. När man tittar på filmer lär man sig mer om hur man pratar med andra engelsktalande och hur de faktiskt uttalar och säger saker.
Om du har fler frågor så tveka inte! Lycka till! :)
Sara

2012-12-16 @ 17:43:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Exquisite

Definition: Of special beauty or rare excellence.

RSS 2.0