Iraq

Igår vid gryningen landade vi i Irak. Det är så annorlunda att höra folk tala ens modersmål överallt. Allt är annorlunda, folket, byggnader, maten och det är så spännande att få se allt detta. Jag har inte träffat några släktingar ännu så det ser jag fram emot.
Vi spenderade hela dagen i både Najaf och Karbala men vårt hotell är i najaf så det är här vi främst kommer vara. Vårt hotell heter Zamzam Tourism Complex och är jätte fint. Jag ska försöka ta en bild med mobilen så att jag kan visa er.

Igår hade jag en vanlig abaya på mig men det kändes som om alla verkligen tittade på mig! I najaf har alla irakisk abaya på sig så jag ville inte sticka ut. Det kanske bara var jag som inbillade mig men jag bestämde mig för att köpa en irakisk abaya istället och idag hade jag irakisk abaya. Knäppte massvis med bilder men jag tar inte med mobilen så alla bilder är tagna med systemkameran. Eftersom att jag bloggar från mobilen är det svårt att ha med bilder. Men jag ska försöka ta fler ;)
Det är så skönt väder här, varken kallt eller varmt. Det behövs ingen jacka eller kappa över abayan. På kvällen är det lite kallare dock!
Nu hör jag böneutropet. Time to pray!



Kommentarer
Yasmin

Elhamdolellah al Salame , be ti oss vid al imam ali alihi el salam

Svar: allah yiselmek! jag bad till alla och inshallah allah accepterar mina böner :)
Sara

2012-12-24 @ 15:54:11
Anonym

snälla ha mig i din dua också behöver det verkligen

Svar: må Allah hjälpa dig syster. Jag bad till er alla!
Sara

2012-12-24 @ 16:31:00
emelie

mashallah vad underbart det låter!:)

Svar: ja det var det verkligen!
Sara

2012-12-25 @ 09:35:47
M

Uppdatera!!

2013-01-04 @ 19:50:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Exquisite

Definition: Of special beauty or rare excellence.

RSS 2.0