Föreläsning

Hejhej! Har en föreläsning om hjärnans utveckling och hur olika förmågor utvecklas hos foster och barn. Det är otroligt intressant men jag tror att det är femte gånger jag lyssnar på det här sedan jag började på programmet! Haha. För att trösta oss gick vi iväg och köpte fika under rasten ;)

Idag är det Lucia! Är det någon utav er som firar jul eller gör något speciellt under den här månaden?
Jag firar inte jul direkt men jag tycker om att baka pepparkakor och lussekatter. Så lite "julspirit" tror jag att vi har i oss i alla fall även om detta inte är muslimernas högtid. När jag var yngre tittade jag alltid på julkalendern på tv och hade en chokladkalender.
Varje jul känner jag att något saknas, överallt i affärer, ute på stan och i alla hus VET man att det snart är jul. Folk julpyntar och det kommer upp en massa julgranar och det sätta upp en massa julmarknader. Imorse när jag var på väg till skolan var det ett luciatåg som sjöng i stockholm central.
Det är sååå mysigt och jag blir så avundsjuk! För när vi har eid eller Ramadhan är det bara något mellan oss i familjen. Vi kanske har nya kläder, bakar eid bakelser, Vi ringer och gratulerar släktingar men man känner inte av det på riktigt. Jag undrar hur det är i muslimska länder när vi har högtider...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Exquisite

Definition: Of special beauty or rare excellence.

RSS 2.0