Engagement Day ❤️

Det efterlängtade inlägget...Förlovningen! 19.06.2013 ❤️
En utav de mest underbara dagarna i mitt liv. Jag kan inte se en bild, prata om den dagen eller tänka på den utan att le stort. Kan bara beskriva den med ett enda ord: Alhamdulillah!
Jag spenderade dagen med nära, kära och familj så klart! 
Vi hade aqed, alltså själva vigseln med imam/Sheikh, hemma hos oss. Det fick bli festtält i trädgården för alla män och alla kvinnor var inne i huset. Vi hade väldigt mycket gäster från utlandet så det var proppfullt både i huset och trädgården. Men alla fick plats och stämningen var super Alhamdulillah. Jag var så nervös dagen innan och samma dag.  Min fästman skulle få se mig utan hijab för första gången och det tyckte jag var jättekul men ändå sjukt nervöst haha. Men det var i te så farligt insåg jag senare haha men jag är en riktig dramaqueen som blir nervös och överdriver alltid hahah

Förlovningsfesten var dagen efter, alltså 20 juni, och ägde rum i White Palace i Spånga. Den lokalen är så himla fin! Det var bra service, god mat och alla var glada. Jag träffar än idag personer som säger hur trevligt de hade det vilket gör mig väldigt glad! 
Jag är otroligt nöjd och superglad över att ha fått spendera den här stunden med nära och kära. Jag hoppas att jag alltid kan dela min glädje med dem.

Jag hade två klänningar, en sjöjungfruformad på festen då det bara var kvinnor och en mindre tight klänning när männen kom till lokalen. 
Den första klänningen var från Jovani och den köpte jag från Glamour i Södertälje (kan tyvärr inte visa bild för att jag inte bar hijab då)
Ägaren till Glamour är jättetrevlig och jag var där flera gånger för att sy in klänningen och lite annat och de va lika trevliga varje gång. Fick även låna underkjol till klänningen från de utan att behöva betala för det.
Klänning nr2 var från Sherri Hill och den beställde jag från missesdressy.com. De säljer autentiska klänningar och de har kontrakt med designerna. Men nu har de slutat frakta vissa märken utanför USA :(  Det är klänningen som ni ser på bilderna nedan. Den va lite större och inte lika åtsittande på kroppen så jag kände mig bekväm i den även då mina släktingar och Husseins släktingar kom till lokalen.
Klänningen är kortärmad med en stor v-formad öppning i ryggen men jag har matchat den med en bolero som täcker så att inget syns ;)
Jag letade överallt för att hitta någon överdel som matchar. Jag provade bolero, kavaj, cardigan, glitter, paljetter och enkelt siden men inget verkade passa. Till slut beställde jag en kort bolero av paljetter i silver. Överdelen på klänningen har stenar och det passade jättebra till boleron. Jag fick många komplimanger för min outfit både av folk som närvarade och folk som bara sett bilder så jag tror att jag lyckades bra 😊


 
Detta var en utav de bästa och mest minnesvärda dagarna i mitt liv. Jag kommer alltid att tänka på den här stunden i mitt liv och le både på insidan och utsidan. 

Jag önskar att alla människor finner sin själsfrände inshallah. Och för de som redan funnit sin andra halva, må Allah stärka deras band till varandra och fylla deras dagar med kärlek till varandra och till Gud ❤️



Kommentarer
Anonym

Mashallah så vackert !! Du förtjänar de bästa o hoppas ni får ett lyckligt liv tsm <3

Svar: Tack finis!! Önskar dig detsamma :)
Sara

2014-03-24 @ 15:16:06
S

MASHALLAH!! Ni är så sjukt söts tillsammans. Må allah förgylla era dagar och fylla ert liv med glädje och kärlek och många söta små prinsar och prinsessor!

Svar: Tack vackraste!! Vilken fin bön <3
Sara

2014-03-24 @ 17:39:00
Anonym

Allahumma zid wa barik!! elf mabrouk syster!! <3

Svar: Tack så mycket!! :)
Sara

2014-03-24 @ 18:28:04
Noor

Så fint! Insh'allah en dag det blir min tur hihi

Svar: Haha inshallah! Tack <3
Sara

2014-03-24 @ 20:21:53
URL: http://muslimtjejs.blogg.se
Anonym

Mashalla du är så fin! Fick du betala tull på klänningen från missesdressy? I så fall hur mkt?

Svar: Tacktack!! Ja jag betalade tull när jag signerade för att få mitt paket från DHL. Tullen gick på något runt 300, minns inte exakta summan. :)
Sara

2014-03-25 @ 14:36:40
Zahra

Mashallah så vackert! :) Man blir sugen på att själv vara med om något sådant.. Må alla fylla era dagar med glädje och lycka inshallah!

Svar: Tack vackraste!! Inshallsh snart ;)
Önskar sig detsamma med din framtida man.
Sara

2014-03-25 @ 18:43:29
URL: http://www.zahras.blogg.se
Sweet

Jag undrar om du kan skriva om det som du har på el "sofre" vad de olika saker innebär tex de brödet med persilja vad innebär det, bara nyfiken hehe :-)

Svar: Haha jag vet knappt varför man har de där sakerna haha men jag kan fråga runt och skriva om det om jag hittar :)
Sara

2014-04-01 @ 14:20:27
Mariam Sadat

Salaaam kära du! MashAllah wa tabarakAllah. Må gud skriva ett evigt liv tillsammans i dinya och i akhora inshAllah :)

Ps.. Sååå vacker masshAllah <3

Svar: Tack habibti!!!
Må Gud ge dig det du förtjänar bäst och det som sätter ett leende på dina läppar både i dinya och akhira <3
Sara

2014-04-13 @ 10:17:39
URL: http://narsolenskiner.blogg.se
Fatima

va underbart mashallah må Allah ge er ett långt och lyckligt liv tillsammans!

Jag har en fråga syster, allting som ni har framme på den vita duken, känner du till någon butik eller person som har dessa saker att hyra ut eller fixar sånna tillställningar? till exempel silvriga snäckorna som har sockerpinnar i och stearinljuset med text på, vart an man hitta sånt? Jag ska ha min aqed snart och vet inte vem jag ska vända mig till...

Hoppas på ett svar från dig inshallah, Kram

Svar: Tack så mycket! Grattis och önskar dig det samma :)
Allt som jag har är köpt lite här och där men det mesta köpte min svärmor från Iran. Stearinljuset med text på är personligt med våra namn på och det beställde jag från en kvinna i London. Mycket kan man fixa själv. Jag köpte silver och guld band som jag gjorde som rosett runt kristallglas som jag fyllde med sånt som enligt tradition ska finnas på bordet. Sen kan man snurra banden runt stearinljus eller göra rosetter på ljus. Man kan köpa bokstäver tex första bokstaven på era förnamn från gallerix som man kan måla eller ha glitter på. Man får improvisera mycket haha.
Men jag har hört talats om en tjej som brukar fixa sådana saker mot betalt men jag har tyvärr inte hennes nummer just nu. Men jag kan försöka kolla med min mamma om hon känner till något :)
Sara

2014-04-30 @ 09:26:08
M

Mabrouk fina syster, vart beställde du den där fina tårtan? Kan du snälla länka sida eller nummer :)

Svar: Tack fina du! Tårtan är beställd från Happy Sweet Food. Sök på Tamjal på instagtam eller Happy Sweet Food på Facebook :)
Sara

2014-05-13 @ 15:36:05
H

Mabrouk min finna syster ville bara fråga vart du hade köpt din bolero ifrån för jag har snart bal och behöver en bolero som är som din

Svar: Hej! Jag letade överallt efter en bolero men hittade inget. Till slut hittade jag den här på eBay haha. Så kolla där. Men det tar lång tid tills man får den.
Sara

2014-09-10 @ 14:13:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Exquisite

Definition: Of special beauty or rare excellence.

RSS 2.0