Dagens outfit



Vad tycks om dagen? Passar jag i blått haha.
Idag var det första gången jag hade på mig landstingskläder på utbildningen. Vi gjorde sväljbedömningar på varandra och då var vi tvunga att byta om till sjukhus uniformen! Kan säga att det blev en hel del selfies för vår klass idag! Haha! Alla gick runt glada på sjukhuset klädda i blått och vitt. Det var faktiskt kul att se hur folk mötte en. Jag brukar alltid ha mitt kort hängande och det är aldrig någon som frågar mig om hjälp, men idag var det så många som kom fram och frågade om jag kunde visa vägen eller öppna någon dörr eller något liknande. Jag antar att man annars inte vägar komma fram till någon om denne inte har sjukhuskläder på sig vilket jag förstår haha man vill ju vara på säkra sidan! 

Förresten! Alla hijabisar som brottas med problemet med sjukhuskläder (hijab, långärmat etc) det finns lösningar till allt! Man kan beställa speciella hijab i bomull till sin uniform och lösbara ärmar som man byter till varje patient. Tjejer låt aldrig religionen hindra er från era drömmar. Det finns lösningar till allt inshallah vi gör Allah nöjda och följer de regler som religonen satt för oss samtidigt som vi kan arbeta med det vi vill. Men skriver ett mer specifikt inlägg om det inom kort inshallah ;-)

Nu ska jag fortsätta plugga. Ha det fint!


Kommentarer
Anonym

masha allah! du passar verkligen i blå och du har rätt det med religionen :)

Svar: Tack finis!!
Sara

2014-03-13 @ 13:05:12
Anonym

Haha så söt! Lycka till på utbildningen :)

Svar: Tackar!! :)
Sara

2014-03-14 @ 21:21:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Exquisite

Definition: Of special beauty or rare excellence.

RSS 2.0